1. Rejestracja urodzenia
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2021 r., poz. 709 z późn. zm.);
- Ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. - Kodeks rodzinny i opiekuńczy (tekst jednolity: Dz.U. z 2020 r., poz. 1359 z późn. zm.);
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. - o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz.U. z 2020 r. poz. 1546 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 7 grudnia 2017 r. w sprawie wzorów karty urodzenia i karty martwego urodzenia (Dz.U. z 2017 r. poz. 2305 z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2021 r. poz. 735 z późn. zm.)
Wymagane dokumenty:
- dowody osobiste rodziców dziecka lub osoby zgłaszającej urodzenie;
- karta urodzenia dziecka wystawiona przez lekarza, położną lub zakład opieki zdrowotnej;
Opłata skarbowa:
nie pobiera się
Przewidywany termin załatwienia sprawy:
Niezwłocznie, chyba, że w rejestrze stanu cywilnego brak jest aktów stanu cywilnego będących podstawą do sporządzenia aktu urodzenia dziecka, to rejestracja nastąpi po przeniesieniu aktów stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego przez urząd stanu cywilnego przechowujący księgę.
Sposób załatwienia sprawy:
sporządzenie aktu urodzenia oraz wydanie odpisu
Jednostka odpowiedzialna:
Urząd Stanu Cywilnego (tel. 22 780-65-16 wew.105
e-mail: usc@karczew.pl
Nr pokoju 5- parter,
Godziny pracy:
Poniedziałek 10:00 - 19:00
Wtorek 10:00 - 16:00
Środa 10:00 - 16:00
Czwartek - dzień wewnętrzny (tylko rejestracja zgonów)
Piątek 8:00 - 15:00
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje
Uwagi:
W USC w Karczewie rejestruje się dziecko, jeśli urodziło się ono na terenie miasta i gminy Karczew w terminie 21 dni od dnia sporządzenia karty urodzenia lub 3 dni od dnia sporządzenia karty martwego urodzenia. Po tych terminach kierownik USC sporządza akt urodzenia "z urzędu" oraz nadaje dziecku imię "z urzędu".